
Zapraszamy wszystkich zainteresowanych do zapoznania się z naszą ofertą programową, przejrzenia fotografii oraz aktualności.
Program wychowania przedszkolnego zakłada wszechstronny rozwój dziecka poprzez kształtowanie jego zainteresowań, wyrabianie umiejętności
i sprawności oraz poprzez nabywanie wiadomości o otaczającym świecie. Podstawowym założeniem wychowania przedszkolnego jest takie postępowanie, które w największym, optymalnym stopniu aktywizuje procesy rozwojowe dziecka.
Nauczyciele naszego przedszkola - dzięki ciągłemu doskonaleniu się, poszerzaniu swojej wiedzy - wprowadzają nowatorskie metody pracy z dziećmi w oparciu o najnowsze programy wychowania przedszkolnego.
Metodyka wychowania przedszkolnego zawiera teoretyczne oraz sprawdzone w praktyce sposoby postępowania. Metody zajęć w przedszkolu odnoszą się do sposobów pracy nauczyciela z dzieckiem, a także służą do realizacji wyznaczonych celów.
W naszym przedszkolu stosujemy metody, które dają możliwość wielostronnego rozwoju dzieci. Wyróżnić tu należy dwie grupy metod:
W pierwszej grupie zawierają się metody polegające na: przyswajaniu, odkrywaniu, przezywaniu, działaniu. Metodom wielostronnego uczenia się odpowiadają metody nauczania: podające (przyswajanie), problemowe (odkrywanie), aktywizujące (przeżywanie), praktyczne (działanie).
W pracy przedszkola wszystkie te metody są bardzo ważne, jednakże rzadko występują one w swojej czystej postaci ? przenikają się wzajemnie, uzupełniają.
Edukacja dziecka w wieku przedszkolnym osiąga najlepsze rezultaty dzięki stosowaniu metod czynnościowych, angażujących dziecko w działaniu. Dlatego też szczególnie wartościowe są metody: problemowe, aktywizujące i praktyczne. Dzięki zdobywaniu samodzielnych doświadczeń, wykonywaniu postawionego przez nauczyciela zadania, przedszkolacy zdobywają najwięcej wiadomości i umiejętności, szybciej przyswajają nową wiedzę, a to wszystko osiągają w czasie zabawy - podstawowej formy aktywności dziecka. W naszym przedszkolu staramy się łączyć aktywność dzieci z przeżywaniem i działaniem, dzięki czemu wiedza i umiejętności przedszkolaków są zrozumiałe i trwałe.
Znane wszystkim hasło Decimusa Juwenalisa ?Mens sana in corpore sano" ? ?W zdrowym ciele zdrowy duch" - nie budzi wątpliwości. Coraz więcej jednak słyszy się o tym, że dzieci mają różnorodne wady postawy i są coraz słabsze fizycznie. W naszym przedszkolu prowadzi się wiele zajęć i zabaw różnymi metodami, aby nasi wychowankowie mieli pełne zrozumienie do powiedzenia ?ruch to zdrowie".
Ruch jest jedną z naturalnych potrzeb rozwojowych dziecka. Dziecko zdrowe charakteryzuje się niespożytą aktywnością ruchową, przy czym męczy się ono dość szybko, ale jeszcze szybciej wypoczywa i po krótkiej przerwie może podjąć krótkotrwały wysiłek w działalności zabawowej lub sportowej.
Dziecko w wieku przedszkolnym posiada bogatą wyobraźnię, co daje nauczycielowi prowadzącemu duże możliwości wykorzystania tej właściwości w czasie zajęć ruchowych.
Nauczyciele pracujący w naszym przedszkolu poznając dogłębnie wyobraźnię wychowanków i ich naturalne potrzeby rozwojowe, wprowadzają na zajęciach ruchowych różnorodne systemy, metody i formy zabaw i ćwiczeń:
Zdaniem nauczycieli naszego przedszkola cele i treści naszego wychowania przedszkolnego można osiągnąć przez starannie dobrane zabawy, gry, zadania oraz wykorzystanie metod twórczych ? m.in.:
Reasumując, można stwierdzić, że wszystkie te metody odgrywają ogromną rolę w pracy wychowawczo-dydaktycznej z dziećmi przedszkolnymi:
© Publiczne Przedszkole w Gołańczy