Pomoc w zakresie obsługi strony Biuletynu Informacji Publicznej Publicznego Przedszkola w Gołańczy
1. Opis elementów na stronie
Strona biuletynu składa się z: - Menu górnego, - Menu głównego, - Menu oddziały, - Menu przedszkole, - Menu BIP - nagłówka statycznego zawierające informacje kontaktowe o podmiocie, - dynamicznego pokazu slajdów ze zdjęciami podmiotu, - statystyk odwiedzin w czasie rzeczywistym, liczby wejść na daną stronę jak i liczby wszystkich odsłon, - paska nawigacyjnego pokazującego lokalizację od strony głównej po dział i artykuł.
Każda podstrona redakcyjna posiada informację na temat: - daty utworzenia artykułu, - daty poprawy/modyfikacji artykułu, - daty publikacji artykułu, - imię i nazwisko wraz a funkcją służbową autora, - link nawigacyjny do rejestru zmian danego artykułu.
Wyszukiwarka - pozwalająca przeszukiwanie proste jak i zaawansowane treści na stronie. Jest również wyszukiwarką dokumentów.
2. Nawigacja
Pasek nawigacyjny - określa położenie odwiedzającego stronę począwszy do strony głównej z danymi zakładu po dział i konkretny artykuł.
Menu górne - zawiera linki do najczęściej wybieranych działów biuletynu informacyjnego.
Menu główne - zawiera odnośniki związane z funkcjonowaniem podmiotu.
Menu ogłoszenia - w jego skład wchodzą działy: Aktualności, Komunikaty, Przetargi związane z danym podmiotem.
Menu stopka - pozwala dotrzeć do pozostałych informacji redakcyjno-nawigacyjnych.
Strona główna - informacje teleadresowe i uzupełniające każdego podmiotu.
Nasza lokalizacja - mapa dojazdu.
Struktura zakładu - opis struktury stanowisk oraz zakresu obowiązków.
Oświadczenia majątkowe - oświadczenia majątkowe składane przez poszczególnych pracowników.
Praca - komunikaty o aktualnym naborze na poszczególne stanowiska.
Akty prawne - dział poświęcony aktom prawnym, uchwałą, rozporządzeniom związanym z podmiotem.
Aktualności - aktualne informacje związane placówką.
Instrukcja obsługi - [niniejsza strona], zawiera informacje na temat poruszania się po biuletynie.
Redakcja biuletynu - informacje o redaktorach Biuletynu Informacji Publicznej danej placówki.
Rejestr zmian - rejestr zmian będący jedocześnie archiwum zmian dokonanych w biuletynie.
Logowanie - dotyczy jedynie pracowników danego podmiotu oraz osób(instytucji, firm) odpowiedzialnych za jego tworzenie.
Wyszukiwarka - rozbudowana wyszukiwarka odpowiedzialna za przeszukiwanie treści jak i dokumentów wg. wybranych kryteriów.
Polityka prywatności - informacje o plikach cookies oraz sposobie przetwarzania danych przez stronę www.
Mapa strony - wykaz wszystkich stron z linkami.
POZOSTAŁE DZIAŁY NIE WYMIONE W TYM PUNCKIE SĄ ODRĘBNE DLA DANEGO PODMIOTU
3. Praca z dokumentami
Dokumenty zamieszczone w Biuletynie są dostępne z poziomu: - Menu górnego, - Menu głównego, - Menu ogłoszenia, - Menu stopka, - Wyszukiwarki, - danego artykułu posiadającego załącznik.
Aby przeszukiwać stronę z Biuletynu z należy przejść do "Wyszukiwarki" z Menu górnego lub Menu stopka następnie zaznaczyć w ustawianiach "Wyszukaj tylko" - "Dokumenty".
Do obsługi dokumentów najczęściej będzie wymagane posiadanie programu: - Adobe Reader: pliki w formacie *.pdf - Microsoft Office, LibreOffice, OpenOffice: do obsługi plików *.doc, *.docx, *.odp, *.ppt, *.pptx, *.pps, *.xls, *xlsx, i innych powiązanych z ww. programami.
4. Wyszukiwanie
Dostęp do wyszukiwarki uzyskujemy z Menu górnego lub Menu stopka.
Wyszukiwarka pozwala na przeszukiwanie strony Biuletynu wg. poszukiwanego słowa.
Aby wyszukiwać należy: a) wpisać szukane słowo w polu tekstowym b) ustawić filtr "Znajdź materiały zwierające" wybierając opcje: "Wszystkie słowa", "Dowolne słowa", "Dokładne wyrażanie". c) ustawić filtr "Kolejność" na: "Kategoria", "Alfabetycznie", "Najpopularniejsze", "Najpierw najstarsze", "Najpierw najnowsze" w zależności od oczekiwań. d) Zaznaczyć(lub nie jeśli ma przeszukiwać wszystko) w filtrze "Wyszukaj tylko" rodzaj wyszukiwanych informacji: "Kategorie ", ", " ", ", ",