Instrukcja obsługi

  • Pomoc w zakresie obsługi strony Biuletynu Informacji Publicznej Publicznego Przedszkola w Gołańczy


1. Opis elementów na stronie

  • Strona biuletynu składa się z:
    - Menu górnego,
    - Menu głównego,
    - Menu oddziały,
    - Menu przedszkole,
    - Menu BIP
    - nagłówka statycznego zawierające informacje kontaktowe o podmiocie,
    - dynamicznego pokazu slajdów ze zdjęciami podmiotu,
    - statystyk odwiedzin w czasie rzeczywistym, liczby wejść na daną stronę jak i liczby wszystkich odsłon,
    - paska nawigacyjnego pokazującego lokalizację od strony głównej po dział i artykuł.
  • Każda podstrona redakcyjna posiada informację na temat:
    - daty utworzenia artykułu,
    - daty poprawy/modyfikacji artykułu,
    - daty publikacji artykułu,
    - imię i nazwisko wraz a funkcją służbową autora,
    - link nawigacyjny do rejestru zmian danego artykułu.
  • Wyszukiwarka - pozwalająca przeszukiwanie proste jak i zaawansowane treści na stronie. Jest również wyszukiwarką dokumentów.


2. Nawigacja

  • Pasek nawigacyjny - określa położenie odwiedzającego stronę począwszy do strony głównej z danymi zakładu po dział i konkretny artykuł.
  • Menu górne - zawiera linki do najczęściej wybieranych działów biuletynu informacyjnego.
  • Menu główne - zawiera odnośniki związane z funkcjonowaniem podmiotu.
  • Menu ogłoszenia - w jego skład wchodzą działy: Aktualności, Komunikaty, Przetargi związane z danym podmiotem.
  • Menu stopka - pozwala dotrzeć do pozostałych informacji redakcyjno-nawigacyjnych.
  • Strona główna - informacje teleadresowe i uzupełniające każdego podmiotu.
  • Nasza lokalizacja - mapa dojazdu.
  • Struktura zakładu - opis struktury stanowisk oraz zakresu obowiązków.
  • Oświadczenia majątkowe - oświadczenia majątkowe składane przez poszczególnych pracowników.
  • Praca - komunikaty o aktualnym naborze na poszczególne stanowiska.
  • Akty prawne - dział poświęcony aktom prawnym, uchwałą, rozporządzeniom związanym z podmiotem.
  • Aktualności - aktualne informacje związane placówką.
  • Komunikaty - dział ogłoszeniowy.
  • Przetargi - przetargi ogłoszone, wstrzymane, zakończone, odwołane, nierozstrzygnięte.
  • Instrukcja obsługi - [niniejsza strona], zawiera informacje na temat poruszania się po biuletynie.
  • Redakcja biuletynu - informacje o redaktorach Biuletynu Informacji Publicznej danej placówki.
  • Rejestr zmian - rejestr zmian będący jedocześnie archiwum zmian dokonanych w biuletynie.
  • Logowanie - dotyczy jedynie pracowników danego podmiotu oraz osób(instytucji, firm) odpowiedzialnych za jego tworzenie.
  • Wyszukiwarka - rozbudowana wyszukiwarka odpowiedzialna za przeszukiwanie treści jak i dokumentów wg. wybranych kryteriów.
  • Polityka prywatności - informacje o plikach cookies oraz sposobie przetwarzania danych przez stronę www.
  • Mapa strony - wykaz wszystkich stron z linkami.

POZOSTAŁE DZIAŁY NIE WYMIONE W TYM PUNCKIE SĄ ODRĘBNE DLA DANEGO PODMIOTU

 

3. Praca z dokumentami

  • Dokumenty zamieszczone w Biuletynie są dostępne z poziomu:
    - Menu górnego,
    - Menu głównego,
    - Menu ogłoszenia,
    - Menu stopka,
    - Wyszukiwarki,
    - danego artykułu posiadającego załącznik.
     
  • Aby przeszukiwać stronę z Biuletynu z należy przejść do "Wyszukiwarki" z Menu górnego lub Menu stopka następnie zaznaczyć w ustawianiach "Wyszukaj tylko" - "Dokumenty".
     
  • Do obsługi dokumentów najczęściej będzie wymagane posiadanie programu:
    - Adobe Reader: pliki w formacie *.pdf
    - Microsoft Office, LibreOffice, OpenOffice: do obsługi plików *.doc, *.docx, *.odp, *.ppt, *.pptx, *.pps, *.xls, *xlsx, i innych powiązanych z ww. programami.

 

4. Wyszukiwanie

  • Dostęp do wyszukiwarki uzyskujemy z Menu górnego lub Menu stopka.
  • Wyszukiwarka pozwala na przeszukiwanie strony Biuletynu wg. poszukiwanego słowa.
  • Aby wyszukiwać należy:
    a) wpisać szukane słowo w polu tekstowym
    b) ustawić filtr "Znajdź materiały zwierające" wybierając opcje: "Wszystkie słowa", "Dowolne słowa", "Dokładne wyrażanie".
    c) ustawić filtr "Kolejność" na: "Kategoria", "Alfabetycznie", "Najpopularniejsze", "Najpierw najstarsze", "Najpierw najnowsze" w zależności od oczekiwań.
    d) Zaznaczyć(lub nie jeśli ma przeszukiwać wszystko) w filtrze "Wyszukaj tylko" rodzaj wyszukiwanych informacji: "Kategorie ", ", " ", ", ",
Rejestr zmian